دات نت نیوک
X

هنگام سرمایه‌گذاری در ملک به چه مواردی باید توجه کنیم

هنگام سرمایه‌گذاری در ملک به چه مواردی باید توجه کنیم
Posted: اردیبهشت 14, 1398
Categories: مقاله
Comments: 0
Author: admin

هنگام سرمایه‌گذاری در ملک به چه مواردی باید توجه کنیم - What should be considered when investing in property

توضیحات اصلی

در سال های گذشته همواره شاهد رکود در بازار املاک بوده ایم. اما با توجه به این رکود همواره افرادی بوده اند که با سرمایه‌گذاری در املاک سودهای کلانی کرده‌اند. این امر زمانی میسر می شود که شما، در زمان مناسب و موقعیت مناسب یک سرمایه‌گذاری صحیح داشته باشید.

دفتر کارگزاری املاک و مستغلات نیکان طی سال ها تجربه و تخصص در فرآیند مذکور، با رصد کلیه پروژها و شرکت های فعال در این حوزه، مطلوب ترین فرصت های سرمایه گذاری را برای متقاضیان گردآوری نموده و با رعایت معیارهای اصلی، بعنوان برند برتر مشاوره در سرمایه گذاری ملکی، معتبرترین پروژه ها از مطرح ترین شرکت های تعاونی مسکن را معرفی می نماید.

هنگام سرمایه‌گذاری در ملک به چه مواردی باید توجه کنیم

دلایل سرمایه گذاری در ملک چیست؟

یکی از صاحبنظران در حوزه املاک و مستغلات به نام لین پیندا می گوید :" بگذارید افزایش ثروت از طریق املاک و مستغلات، پتوی گرم و نرمی باشد که دور خود می‌پیچید "

روزولت درباره سرمایه گذاری در حوزه املاک می‌گوید: «املاک دزدیدنی، گم‌شدنی یا ربودنی نیستند. خرید خانه با عقل سلیم، پرداخت تمام و کمال و مراقبتی معقول، بی‌دردسر‌ترین سرمایه‌گذاری در دنیا است.»

ایرانیان نیز از قدیم اصطلاحات و ضرب المثل های زیادی من باب مطمئن بودن و پربازده بودن سرمایه گذاری در ملک داشته اند ازقبیل "هر کی بلند شد، از زمین و ملک بلند شد" یا " آدم عاقل پولاشو جایی میذاره که هوا از زیرش رد نشه" یا "سرمایه آدمیزاد باید به کره زمین بچسبه"

بنابراین سرمایه گذاری در ملک، افزایش ثروت و همچنین افزایش آرامش را به همراه می آورد.

فرایند سرمایه‌گذاری در املاک یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و برای سوددهی ملک باید اطلاعات کافی و درستی در مورد نحوه سرمایه‌گذاری ملک، موقعیت جغرافیایی و دسترسی ملک، قابلیت پیشرفت داشتن منطقه ملک و زمان مناسب خرید و فروش را داشته باشید.

در کلان شهرهایی همچون تهران، و کلان شهرهایی نظیر آن، بازار ملک و مستغلات تحت تاثیر عوامل مختلف تغییر می‌کند. از مواردی که باید هنگام بررسی موقعیت ملک برای سرمایه‌گذاری در املاک در نظر داشته باشید، امکاناتی نظیر مراکز خرید، وجود پروژه های موفق شهری، مراکز درمانی، سیستم‌های حمل و نقل و مناطق تفریحی است.

 

1- انتخاب بهترین موقعیت مکانی

انتخاب یک مکان مناسب ، اولین نکته بسیار مهم در خرید ملک تجاری است. اگر مغازه شما در محل مناسبی از پاساژ یا خیابان باشد قطعا مشتریان شما نیز بیشتر خواهند بود و در نتیجه فروشتان نیز بیشتر خواهد بود. همچنین در پاساژها و مراکز خرید، مغازه‌­هایی که نزدیک درهای ورود و خروج، کنار آسانسورها یا محل‌های رفت و آمد باشند بیشتر در دید مردم قرار می‌­گیرند به همین دلیل مشتریان بیشتری به این مغازه‌­ها سر می­‌زنند.

 

2- انتخاب متراژ مناسب با توجه به نوع کسب و کار

همانطور که می­‌دانید قیمت خرید یا اجاره مغازه بسیار بالاست. پس خرید یک ملک تجاری حتی با متراژ کمی بیشتر از چیزی که نیاز دارید، باعث افزایش قیمت قابل توجهی می‌­شود.

برای مثال اگر شما فروشنده مبل و لوازم خانگی هستید، و یا در فروش اجناس دکوری کوچک تخصصص دارید، باید به این نکته توجه کنید که قصد خرید چه مقدار جنس را دارید؟ آیا به فضایی به عنوان انبار نیز احتیاج دارید؟ و یا دکور مورد نظرتان چقدر از فضای مغازه را اشغال خواهد کرد؟ پاسخ به تمامی این موارد می تواند شما را در انتخاب متراژ مناسب ملک تجاری یاری دهد.

 

3- برآورد بودجه

قیمت، یکی از مهمترین پارامترهاست و می‌­تواند سایر موارد را تحت تأثیر قرار دهد. شما باید  با توجه به سرمایه‌ ای که دارید سعی کنید بهترین ملک تجاری ممکن را از لحاظ متراژ و موقعیت مکانی انتخاب کنید.

 

4- با یک مشاور مورد اعتماد و متخصص همراه شوید

در عقد قرارداد برای خرید ملک تجاری نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید تا بتوانید با اطمینان خاطر ملک خود را بخرید.

  • باید قبل از خرید مغازه استعلامات لازم را بگیرید و مطمئن شوید ملک مشکل خاص نداشته باشد.
  • تمامی مدارک ملک تجاری و همچنین مدارک هویتی فروشنده باید به رویت خریدار برسد.
  • از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید (نیکان متخصص در امور سرمایه گذاری ملکی)
Print

Please login or register to post comments.