دات نت نیوک
X

کدام ملک ارزش سرمایه گذاری دارد؟

کدام ملک ارزش سرمایه گذاری دارد؟
Posted: اردیبهشت 16, 1398
Categories: مقاله
Comments: 0
Author: admin

کدام ملک ارزش سرمایه گذاری دارد؟ - Which property is worth the investment

توضیحات اصلی

اگرچه سرمایه‌گذاری در بازار ملک به خصوص بازار مسکن، سرمایه‌گذاری ایمن‌ و کم‌ریسکی نسبت به سایر بازارهای سرمایه‌ای است، اما، همانند سایر بازارها قواعدی وجود دارد که در صورت رعایت آنها هم استرس‌های ناشی از سرمایه‌گذاری کاهش پیدا می‌کند و هم می‌توان به سرمایه‌گذاری پرسودتر و ایمن‌تری اندیشید.

بازار مسکن بازاری است که همیشه حداقل پا به پای تورم پیشرفت قیمتی داشته و برای مالکان این املاک ارزش افزوده‌ای حداقل به نسبت افزایش حجم نقدینگی، ایجاد کرده است، اما فاکتورهای خاصی در رابطه با سرمایه‌گذاری بهتر در بازار املاک و مستغلات وجود دارد که به خصوص توجه به آنها برای کسانی که به تازگی می‌خواهند این نوع سرمایه‌گذاری را انجام دهند توصیه می‌شود.

کدام ملک ارزش سرمایه گذاری دارد

با بررسی‌ آمارهای بانک مرکزی نتایج جالبی بدست می آید که نشان می دهد سهم مسکن از هزینه خانوار ایرانی 35 درصد، سهم املاک از ثروت خانوار 80 درصد، سهم بخش ساختمان از اشتغال در کشور 14 درصد و سهم بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری مسکن چیزی در حدود 98 درصد و در نهایت ارزش مسکن موجود کشور حدود 10 میلیون میلیارد تومان است؛ بنابراین، توجه به این بخش از اقتصاد کشور اهمیت بسیار بالایی دارد.

برای بدست آوردن سودهای کلان از سرمایه گذاری در املاک راه های زیادی وجود دارد. در اینجا می خواهیم چند نشانه از املاکی که ارزش سرمایه گذاری دارند و برای شما سوددهی بالایی به همراه خواهند داشت را بررسی کنیم.

1- در زمان مناسب خرید کنید

زمان مناسب برای خرید ملک، فاکتور مهمی است که در موفقیت سرمایه‌گذاری در این زمینه اثرگذار است. بر این اساس بهترین زمان سرمایه‌گذاری در بازار ملک زمانی است که بازار هنوز به رونق کامل یا سقف قیمتی نرسیده است. 

البته تشخیص این امر با توجه به اینکه بازار مسکن از الگوی ثابتی برای رکود و رونق پیروی نمی‌کند و اساسا پیش‌بینی بازار مسکن چندان ممکن نیست، نیاز به مشاوره با متخصصین در زمینه سرمایه گذاری ملکی دارد. 

البته افزایش میزان تقاضا در بازار خرید ملک می‌تواند نشانه خوبی برای مناسب بودن زمان خرید باشد هر چند باید دقت کنید که زمانی وارد این بازار نشوید که تقاضا برای خرید به حدی زیاد شده باشد که به علت پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه، قیمت ملک سیر افزایشی به خود بگیرد.

2- سرمایه گذاری در املاک باید سریعا برای شما پول سازی کند

وقتی شما روی فرصتی سرمایه گذاری می کنید که ارزش بالایی داشته و شما نسبت به سایرین بهای کمتری بابت آن پرداخته اید و یا به اصلاح مفت خریده اید، سود سرمایه گذاری خود را تضمین کرده اید. برای مثال قیمت یک ملک تجاری در منطقه 22 تهران از متری 20 تا 50 میلیون تومان است و شما با مشاوره با شرکت های متخصص در زمینه سرمایه گذاری ملکی بتوانید با نصف قیمت صاحب این ملک تجاری شوید، شما به هدف زده و بهترین انتخاب را کرده اید (برای مشاهده فرصت سرمایه گذاری در پروژه های ملک تجاری کلیک نمایید)

3- بررسی بهترین موقعیت مکانی، سرمایه گذاری در املاک آن منطقه را تضمین می کند

وجود فروشگاه ها، مراکز خرید بزرگ، مراکز تفریحی، مال ها در نزدیکی ملک شما نشانه خوبی است. جاستین کوهن مدیر بازاریابی شرکت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات واقع در شهر شیکاگو می گوید: "شما نمی توانید فقط به اعداد نگاه کنید". شما باید به خوبی منطقه سرمایه گذاری خود را بررسی کرده و از نظر وجود مراکز بزرگ خرید، مراکز بزرگ تفریحی و سایر پروژه های بزرگ و موفق اطمینان حاصل کنید.

 

انتخاب موقعیت مکانی مناسب در سرمایه گذاری ملک

4- کاهش شاخص DOM راهنمای شما برای زمان مناسب سرمایه گذاری در املاک

شاخص DOM خلاصه شده عبارت Day On Market است. یعنی چه مدت یک ملک برای فروش گذاشته شده است. در نتیجه اگر این شاخص در یک منطقه سقوط کند، نشانه ی رشد بازار مسکن در آن ناحیه است. از آنجا که معمولا این اتفاق قبل از افزایش قیمت ها می افتد، نشانه این است که شما هنوز می توانید یک معامله خوب و سودآور روی املاک و مستغلات آن منطقه داشته باشد.

5- دسترسی به بزرگراه ها و جاده های شهری

 نزدیکی به ایستگاه های حمل و نقل عمومی، دسترسی به بزرگراه ها و جاده های شهری هم یک مزیت برای ملک شما حساب می شود.

 

 

Print

Please login or register to post comments.